Razgovarali smo s Rasimom Memagićem, direktorom Alma Rasa, domaćeg tekstilnog lidera već 26 godina
Porodična radionica Alma Ras započela je svoj poslovni put 1998. godine u Olovu, simbolično na Dan žena. Kao vječna inspiracija cijelog društva, žena je svojim postojanjem poslužila i kompaniji Alma Ras, pružajući joj kreativnost i temelj za uspjeh brenda. Kroz pažljivo osluškivanje potreba kupaca, Alma Ras je svoj poslovni put proširila i na mušku populaciju. Rezultat svega su današnja tri uspješna brenda Alma Ras, Manners i AR Family. Svojom visokom reputacijom, kompanija Alma Ras se danas ističe kao jedna od najpoznatijih tekstilnih kompanija u Bosni i Hercegovini na gotovo 30 lokacija. Kroz partnerstvo s ASA CENTRAL osiguranjem, ponosno pružamo dodatnu sigurnost i stabilnost njihovom poslovanju, dok istovremeno imamo pouzdanog klijenta, što je obostrano zadovoljstvo. Danas razgovaramo s Rasimom Memagićem, generalnim direktorom kompanije već deset godina, koji je s više od 1200 većinom ženskih uposlenika, najzaslužniji za uspjeh kompanije na domaćem i na inostranom tržištu.
Za početak, možete li nam ukratko opisati asortiman proizvoda Alma Ras kompanije. Šta sve nudite u asortimanu proizvoda i za koje dobne skupine su namijenjeni?
Alma Ras od samih početaka gradi svoju karijeru na kvalitetnim materijalima, a main business jeste proizvodnja i prodaja donjeg rublja i spavaćeg programa za cijelu porodicu. Vremenom smo business proširili i na proizvodnju loungewear artikala, zatim ljetnih haljina, a već nekoliko godina zaredom u vlastitoj proizvodnji kreiramo i proizvodimo kupaće kostime.
U našem asortimanu kupci mogu pronaći BASIC liniju koja je dostupna tokom cijele godine, zatim kolekcije koje prate svjetsku modnu scenu – dva puta godišnje i sezonski kupaće kostime. Unutar svih kolekcija zastupljene su različite linije koje odgovaraju različitim dobnim segmentima i preferencijama naših kupaca, tako da s ponosom možemo istaći da u našem asortimanu svi koji cijene udobnost i kvalitet, ali ne na uštrb lijepog izgleda, mogu pronaći nešto za sebe.
Već deset godina uspješno upravljate kompanijom Alma Ras. Koje su osobine najvažnije za uspješno menadžerstvo?
Kroz dugogodišnje iskustvo, veoma je važno spojiti rezultate, ljude i procese u sinergijsku vezu. Također, ne smijemo zaboraviti osnovne principe na kojima kompanije održavaju svoj rast, a to je zadovoljstvo klijenata.
Kako saznajemo, ispočetka ste bili fokusirani na proizvodnju rublja i spavaćeg programa isključivo za žene. Šta je uticalo na to da svoj asortiman proširite i na mušku populaciju?
MANNERS je muški brend stvoren iz uvjerenja da bi trebali i posebnu pažnju posvetiti i muškarcima u kreiranju posebnog donjeg rublja i spavaćeg programa.
Naša vizija brenda ogleda se u savremenom muškarcu koji je uvijek u žurbi, stalno se nadmeće s vremenom i uvijek je spreman za akciju. Komunikativan je, voli putovati i teži novim standardima u rublju i spavaćem programu. MANNERS muškarac je neovisan, odvažan i uspješan. Njegova sigurnost, originalnost i hrabra kretnja kroz životne situacije inspiriraju i ostavljaju trag. On je simbol muškosti, snage i savremenog stila života.
U strukturi zaposlenih kompanije Alma Ras, dominantno su zaposlene žene. Koliko je važan doprinos žena na uspjeh poslovanja Vaše kompanije?
Ponosno ističem važan doprinos žena u strukturi naših zaposlenika, smatrajući njihovu ulogu neizmjerno važnom za uspjeh naše kompanije na različitim nivoima. One donose raznolikost, kreativnost, organizacijske sposobnosti i empatiju u naše radno okruženje, poboljšavajući timsku dinamiku i potičući inovacije.
Njihova predanost, stručnost i posvećenost poslu ključni su elementi našeg uspjeha. Kroz promicanje raznolikosti i jednakosti, Alma Ras ostvaruje svoje ciljeve te se ponosimo što imamo snažan tim s muškarcima i ženama koji zajedno doprinose uspjehu naše kompanije.
Alma Ras je višegodišnji poslovni partner i VIP klijent ASA CENTRAL osiguranja. Koliko partnerstvo s ASA CENTRAL osiguranjem utiče na sigurnost i stabilnost Vašeg poslovanja?
Imponuje informacija da je Alma Ras VIP klijent kod ASA CENTRAL osiguranja kao vodeće osiguravajuće kuće u Bosni i Hercegovini. ASA CENTRAL osiguranje je izabrano od strane Alma Ras jer su prepoznati kao pouzdan, stabilan i vjerodostojan partner. Prevazišli smo poslovni odnos i sada su to možemo reći partnerski odnosi koji obuhvaćaju spremnost s obje strane na saradnju koja prevazilazi navedeno u ugovorima.
Osim uspješnog poslovanja na teritoriju BiH, Alam Ras proizvodi osvajaju srca kupaca i izvan granica. Na koja tržišta izvozite proizvode te imate li u planu širenje na nova?
Alma Ras se ponosi svojim uspješnim poslovanjem na teritoriji Bosne i Hercegovine, ali također osvajamo i srca kupaca izvan granica. Naši proizvodi su prisutni na tržištima Evropske unije, gdje ostvarujemo značajan izvoz. Proširili smo svoje prisustvo na tržišta poput Slovenije, Njemačke, Austrije, gdje su naši proizvodi dobili pozitivan odjek kod kupaca. Uz kontinuirano ulaganje u kvalitetu i inovacije, Alma Ras planira daljnje širenje na nova tržišta, a najviše putem online kanala. Inače, zahvaljući saradnji s našim B2B kupcima, artikli pod etiketom made in BiH, nalaze se širom svijeta.
ASA CENTRAL osiguranje i Alma Ras obje su domaće kompanije. Kupovina domaćih proizvoda ima važan uticaj na ekonomiju i društvo. Kako ocjenjujete svijest građana BiH o kupovini kod domaćih kompanija i kako to utiče na Vaše poslovanje?
Naravno da smo svjesni potrebe za podrškom domaćih kompanija, ali treba istaći da je to i teret na privrednim subjektima sa ovog područja da proizvedu i pruže kvalitetne proizvode i usluge. Nesporno je da je podignuta svijest građana o kupovini domaćih proizvoda, ali to još uvijek nije na zadovoljavajućem nivou, potrebno je još više raditi na promociji domaćih kompanija kako bi se podigla svijest kod građana o važnosti kupovine kod domaćih kompanija.
Gdje vidite kompaniju Alma Ras za deset godina?
Sudeći koliko je kompanija Alma Ras rasla i razvijala svoje kompetencije, tržišta i obim poslovnih segmenata, vjerujem da ćemo s našim timom vrijedno predanih i stručnih ljudi, biti lider u tekstilnoj oblasti u cijeloj regiji. Inovativnim pristupom imamo potencijal, kroz sinergiju s drugim kompanijama, koristeći nove tehnologije i predstaviti se i na istoku i zapadu.